INFORMATII PENTRU APARTINATORII PACIENTILOR INFECTATI CU SARS-COV-2
Pe perioada internării în unitatea sanitară, pacientul infectat cu SARS-CoV-2 şi care prezintă simptome severe de boală poate beneficia, la cerere, de vizita unui membru al familiei/ reprezentantului legal, cu acordul medicului curant.
În vederea asigurării protecţiei membrului familiei/ aparţinătorului legal, vizita poate avea loc în următoarele condiţii:
– procedura de echipare/dezechipare;
– potentialele riscuri la care este expus in timpul vizitei la pacientul infectat;
– masurile sanitare care se impun in timpul vizite;
– interzicerea introducerii de obiecte, indiferent de natura lor, in zona in care sunt ingrijiti pacientii cu Covid-19;
– durata vizitei.
Consultaţia în ambulatoriu integrat (policlinică) se face cu programare şi fără alte costuri suplimentare cu condiţia să aveţi documentele de mai jos:
Acte necesare pentru consultatii in ambulatoriu si pentru spitalizare/internare de zi sau continua:
– Biletul de trimitere de la medicul de familie sau medicul specialist (pentru consultaţie în ambulatoriu sau internare)
– Actul de identitate / Carte identitate / buletin de identitate
– Act doveditor că sunteţi asigurat (plata la zi la CNAS, după caz: adeverinţă serviciu, carnet de şomaj, cupon de pensie, adeverinţă elev sau student, adeverinţă şomaj, adeverinţă primărie – pentru cei cu ajutor social)
– Certificat de nastere pentru copii sub 14 ani
– Cardul naţional de asigurări de sănătate / adeverinşă de asigurat
– Acte referitoare la starea de sănătate (analize, externare, etc.) solicitate de medic în prealabil.
Nr | Categorie pacient | Documentul care trebuie prezentat de pacient |
---|---|---|
1 | Asigurati carora le-a fost emis cardul | Card national de asigurari de sanatate |
2 | Asigurati care refuza cardul din motive religioase sau de constiinta | Adeverinta de asigurat pentru persoanele care refuza in mod expres, din motive religioase sau de constiinta, primirea cardului national de asigurari sociale de sanatate (cu valabilitate de 3 luni de la data emiterii) |
3 | Asigurati carora li s-a emis cardul de sanatate, dar nu-l pot prezenta din urmatoarele motive pierdere, deteriorare, furt sau cardul prezinta defectiune tehnica | Adeverinta de inlocuire a cardului national de asigurari de sanatate pana la eliberarea cardului duplicat (cu valabilitate de 60 de zile de la data emiterii) |
4 | Asigurati care in urma consultarii Platformei informatice a Asiguratilor de Sanatate (PIAS) rezulta ca nu au card emis | Nu este necesara prezentarea nici unui document . Se printeaza sau salveaza in format electronic rezultatul interogarii Platformei PIAS |
5 | Asigurati beneficiari ai cardului european de asigurari de sanatate | Card European de sanatate |
6 | Copii cu varsta intre 14-18 ani | Act de identitate, respectiv certificat nastere pentru copiii sub 14 ani |
7 | Persoane care prezinta card sau adeverinta de inlocuire, dar care in urma consultarii Platformei informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) rezulta ca nu sunt asigurate | Se indruma catre CAS Bacau in vederea obtinerii statutului de asigurat. Acestea vor prezenta ulterior Adeverinta de asigurat care certifica ca persoana in cauza este asigurata in sistemul asigurarilor sociale din Romania. |
– Consultatia in ambulatoriu integrat (policlinica) se face cu programare si contra cost conform listei de tarife aprobate si aplicate in spitalul nostru corelate cu normele MS/CNAS.
Pentru internare:
– Bilet de internare de medicul specialist
– Buletin de identitate/carte de identitate
– Adeverinţă de venit de la Administratia Financiară
Vă recomandam să aduceţi orice documente medicale aveti de la alte spitalizari / internari şi / sau consultaţii anterioare.
In cazul situatiilor de URGENŢĂ, prezentarea se face direct la Compartimentul de Primire Urgente (CPU) fără actele solicitate mai sus cu condiţia ca până la externarea din CPU sau alte secţii din spital, documentele mentionate mai sus sa fie prezentate, pentru completarea documentelor medicale.
Externarea pacientului din spital se face numai cu avizul / acordul medicului de gardă / curant şi / sau a medicului şef de secţie.
Totodată, este indicat să aveţi în bagaj orice altceva care vă ajută să vă simţiţi confortabil în vizită la spital (laptop, tablete, cărţi, reviste, jocuri, jucării pentru copii).
Personalul spitalului se va asigura că beneficiaţi de condiţii de cazare bune, însă la externare este obligatorie returnarea integrală a bunurilor asigurate de spital.
Vă recomandăm să anunţaţi familia sau vizitatorii cu privire la orele de vizită, întrucât, în restul zilei intrarea aparţinătorilor este strict interzisă.
Dacă vă pregătiţi pentru operaţie, cereţi medicului dumneavoastră toate informaţiile necesare înainte sau în timpul internării.
Vă garantăm că vom face toate eforturile pentru ca această perioadă să treacă uşor şi fără probleme.
In incinta spitalului fumatul este strict interzis
Nu este permisa vizitarea bolnavilor in urmatoarele sectii:
– Terapie intensiva
– Neonatologie
– Unitatea de terapie intensiva coronarieni din cadrul sectiei de cardiologie
In baza O.M.S. nr. 44/2010 pacientii se pot programa in Ambulatoriul de Specialitate al spitalului (“policlinica”), cu cel putin 24 de ore lucrătoare înainte de data dorită, prin prezentarea directă sau telefonic. CUM VĂ PUTETI PROGRAMA LA CONSULTATII PENTRU DIFERITE SPECIALITĂTI MEDICALE
Pentru programări directe vă adresati intre orele 7.00 – 15.00 la FISIER pentru CABINETELE de Cardiologie, Oncologie, Chirurgie, Urologie si Pneumologie sau pentru programare telefonică la aceste cabinete sunati intre orele 7.00-15.00 la telefon 0234.323.111 si cereti numarul direct interior 131 pentru programări directe la CABINETUL de SPECIALITATE prezentarea se face intre orele 8.00-14.00 sau pentru programare telefonică sunati intre orele 8.00-14.00 la numarul de telefon 0234/323111 cerând următorul număr direct interior:
Pentru programări directe la CABINETUL de SPECIALITATE prezentarea se face intre orele 8.00-14.00 sau pentru programare telefonică sunati intre orele 8.00 – 14.00 la numarul de telefon 0234.323.111 cerând următorul număr direct interior:
– Ortopedie ………………….. interior 134
– Cabinet Diabet …………… interior 145
– Psihiatrie …………………… interior 137
– Medicina interna …………. interior 138
– Oftalmologie ………………. interior 140
– Endocrinologie ……………. interior 143
– Dermatovenerologie ……. interior 141
– Neurologie …………………. interior 139
– Cabinet O.R.L. ……………. interior 132
Pentru pacientii programati, nu este necesar bonul de ordine de la fisier !
Pacientii care nu se programeaza, se vor prezenta la FISIER pentru ridicarea bonului de ordine.
Cum demonstrez calitatea de asigurat ?
Calitatea de asigurat trebuie demonstrata furnizorilor de servicii medicale la cererea acestora, in momentul in care ai nevoie de servicii medico-farmaceutice.
Calitatea de asigurat poate fi demonstrata dupa cum urmeaza:
– Daca sunt salariat: Adeverinta eliberata de angajator pe propria raspundere din care sa reiasa ca ti se retine si vireaza contributia la FNUASS.
– Daca sunt persoana fizica autorizata (PFA): Dovada ultimei plati la FNUASS.
– Daca nu am venituri (ma incadrez in categoria Persoanelor Fizice fara Venit) Trebuie sa ai achitata la zi contributia la FNUASS (5.5% din salariul minim brut pe economie). Pentru a plati, te prezinti la: CAS Gr. Dovada calitatii de asigurat se face cu ultima chitanta de plata in care este stipulata ultima luna/trimestru pentru care ai platit.
– Daca sunt pensionar: Ultimul talon de pensie.
– Daca sunt somer: Un act doveditor din care sa reiasa ca detii calitatea de somer (eliberat de AJOFM).
– Daca beneficiez de ajutor social: Un act doveditor din care sa reiasa ca detii calitatea de asistat social (eliberat de primarie).
– Daca intru in categoria persoanelor cu dizabilitati. Un act doveditor in acest sens, eliberat de institutia abilitata sa elibereze acest act.
– Daca platesc optional asigurarea de sanatate (cetatean roman cu domiciliul in strainatate). Dovada calitatii de asigurat se face cu ultima chitanta de plata in care este stipulata ultima luna/trimestru pentru care ai platit.
– Daca ma incadrez intr-o lege speciala (Decretul Lege 118/1990: veteran de razboi, erou-martir al revolutiei, etc.)
Un act doveditor in acest sens, eliberat de institutia abilitata sa elibereze acest act.
Informatii pentru persoanele asigurate facultativ
Persoanele care se asigura facultativ beneficiaza de pachetul de servicii medicale in asistenta medicala primara care cuprinde atat servicii medicale pentru situatii de urgenta, depistarea de boli cu potential endemo-epidemic, supravegherea gravidei, cat si imunizari conform programului national de imunizari.
In cadrul serviciilor medicale pentru situatiile de urgenta, persoanele care se asigura facultativ beneficiaza de anamneza, examen clinic si tratament, precum si de trimitere, pentru cazurile care depasesc competenta medicului de familie, catre medicul de specialitate sau pentru internare in spital, dupa caz. Serviciile medicale pentru situatiile de urgenta se acorda in cabinetul medicului de familie, in cadrul programului de lucru stabilit, iar in afara acestui program – in centre de permanenta. In localitatile rurale in care nu sunt organizate centre de permanenta serviciile de urgenta se acorda prin intermediul serviciilor medicale specializate publice de urgenta si transport sanitar (ambulanta).
Pachetul de servicii medicale acordate in ambulatoriul de specialitate pentru aceasta categorie de persoane cuprinde consultatie medicala pentru depistarea de boli cu potential endemo-epidemic, consultatia medicala initiala pentru constatarea situatiei de urgenta si tratamentul acesteia, servicii medicale acordate copilului cu varsta cuprinsa intre 0 si 18 ani, aceste ultime doua tipuri de servicii fiind oferite si in pachetul de medicina dentara.
Persoanele asigurate facultativ beneficiaza si de pachet de servicii medicale spitalicesti, acestea fiind urgentele medico-chirurgicale sau orice alte situatii in care este pusa in pericol viata pacientului si bolile cu potential endemo-epidemic pana la rezolvarea completa a cazului.
În functie de evolutia bolii pacientului, medicul curant va stabili data externarii, care va fi comunicată pacientului sau, în anumite situaţii, aparţinătorului, cu o zi înainte sau cel târziu în dimineaţa zilei externării.
Medicul curant completează Biletul de externare şi Scrisoarea medicală în doua exemplare; un exemplar se ataşează la Foaia de observaţie, iar celălalt se înmânează pacientului / aparţinătorului.
Aceştia din urmă vor transmite Scrisoarea medicală Medicului de Familie.
Medicul curant va consemna în Biletul de externare şi în Scrisoarea medicală următoarele:
Externarile se fac pana la ora 15.00.
Tipuri de documente care se eliberează pacientului la externare:
În cazul externarii pacientului la cerere, i se explică riscurile la care se poate expune.
În situaţia pacientului minor, riscurile sunt explicate aparţinătorului.
Medicul curant consemnează în Foaia de observaţie solicitarea de externare a pacientului, iar acesta (sau aparţinătorul) semnează cu privire la solicitarea externării.
Externarea la cerere nu se aplică în cazul bolilor infecţioase transmisibile şi în alte cazuri prevăzute de lege.